רוצה לחפש? למשל חומוס

יום שני, 17 ביוני 2013

אוליברי olivery אבן גבירול

סלט רחוב סיציליאני
סביר להניח, שמבקרי מסעדות בכירים יגדירו את האוליברי כפיצרייה שכונתית ותו לא. ואכן, אין מדובר במסעדת שף איטלקית דוגמת פרונטו ואחרות או כמי שמתיימרת להיות ככזו.
אוליברי היא מסעדה איטלקית פשוטה ונגישה ברמה של אמורה מיו ורוסטיקו. כל אחד יכול למצוא מנה לטעמו בתפריט ללא התחכמויות מיותרות ומילים גבוהות.
בתפריט של אוליברי אפשר למצוא מנות ראשונות בסיסיות, פסטות, פיצות שמוכנות בטאבון, ניוקי, לזניה, מנה אחת או שתיים בשריות וקינוחים.

ביקרנו במקום בארבע פעמים שונות בחצי השנה האחרונה, בכל פעם היינו מרוצים מחדש והרגשנו שאנחנו מקבלים תמורה לכסף שלנו.

הלחם הסיציאלני שמגישים באוליברי מצויין וממכר, מוגש עם שמן זית וחמאה, המחיר קצת יקר (19 ש"ח) אבל לא מדובר בפרוסות לחם מוכרות מכל מסעדה אחרת.
במנות ראשונות אין יותר מידי אופציות ולכן חזרנו אל סלט הרחוב הסיציאלני שמורכב בעיקר מעגבניות שרי ועלים ירוקים, קישוא (זוקיני) והוא מעולה בשילוב עם גבינת העיזים והבלסמי.
פפרדלה פטריות, מנה מעולה לאוהבי פטריות ולמי שלא אז לא כדאי כי המנה עמוסה בפטריות.
פיצה חצילים (48 ש"ח לגודל רגיל) שהזמנו באחת הפעמים היתה לא לטעמנו כי החציל היה מר ולא מוכן כיאות, אבל אל דאגה המנה הוחלפה ללא שיהוי...
לעומתה, הפיצה הירוקה מצויינת, עשויה עם רוטב תרד, זיתי קלמטה, קוביות עגבניות וגבינת עיזים ומוצרלה. אגב את הפיצות אפשר להזמין בשני גדלים, ואפשר לומר שגם הקטנה מביניהן מספיקה לבעלי קיבה רגילה.
ניוקי ארטישוק היה מעולה, עשוי ברוטב ערמונים ויין לבן.


הפיצה הירוקה



קינוחים לא טעמנו עדיין (אחרי כל הבצקים זה לא פשוט...), אבל הטירמיסו על הכוונת שלנו.

בקיצור, אם בא לכם לאכול אוכל איטלקי טוב בלי פלצנות יתר ובלי לקרוע את הכיס, באוירה ביתית ולא מחייבת זה המקום.

עוד משהו, מאתיים מטר מהאוליברי ממוקמת מסעדה איטלקית נוספת - רוסטיקו. בשתי פעמים שונות שביקרנו במקום התאכזבנו. אמנם האוירה שם יותר רומנטית ומחייבת. אבל, המנות קטנות ולא מצדיקות את המחיר, הטעם הוא עניין אישי, אבל לא עולה לגבהים, ואנחנו הגדרנו את המקום כמלכודת תיירים בעיקר בשל המחירים הגבוהים למנות קטנות ופשוטות.


יום שלישי, 4 ביוני 2013

חומוס הכרמל 11 - ביקור מהיר

יום שישי, 15:30 אני בשוק הכרמל... נזכר שיש שמועות על חומוס בתוך בית כנסת לשעבר. מחפש במפות גוגל חומוס הכרמל ומגיע לכתובת הכרמל 11, נעזר בוויז עומד בנקודה ולא מזהה את המקום, הבסטות והשוק ההומה מסתירים את השלט. בסוף אני מזהה את השלט של החומוס הכי טוב שאכלתי לאחרונה (כמובן אחרי אבו חסן עלי קראוון).
אני נכנס, ומזמין חומוס בצלחת. עשרה שקלים. 10 ש"ח. 2 פיתות בתוך שקית נייר חומה. החמוצים מגיעים עם החומוס הכל ביחד. חסכוני. המרקם מצויין, חלק. הטעם עשיר. הפיתות טריות. מה עוד צריך לבקש?
המקום עצמו מציג שולחנות וספסלי בית כנסת. מעץ. או כיסאות רגילים. התפאורה תזכיר לכם בית כנסת שכונתי ישן.
מרקם חלק ופיתות טריות בשקית חומה
חומוס בית כנסת

























גם ללא השוואה כמחיר מול איכות החומוס מצויין. גם אם המחיר היה 20 ש"ח.
החומוס טעים והמחיר מצויין. אני חוזר!!!